Ως δημότης του Δήμου Βέλου-Βόχας χαίρομαι για την φιλοξενία της έκθεσης «ΚΟΡΙΝΘΙΑ 2014» στους κόλπους μας, θέλω να ευχαριστήσω τον φίλο επιχειρηματία Παναγιώτη Μανδράκο και τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο για την προσφορά τους.
Ως επιχειρηματίας για 20 και πλέον χρόνια, ως μέλος της Διοίκησης του Επιμελητηρίου για 14 χρόνια και ως πρώην μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και Γενικός Γραμματέας για 4 χρόνια, νομίζω ότι έχω την υποχρέωση να κάνω γνωστές τις απόψεις μου και γιατί όχι, να καταθέσω και το όραμά μου για το μέλλον αυτής της πολύ μεγάλης και αξιόλογης εκδήλωσης του Επιμελητηρίου.
Ένας κύκλος κλείνει φέτος με την οργάνωση της Έκθεσης «ΚΟΡΙΝΘΙΑ 2014», με αυτή τη λογική και φιλοσοφία.
Χωρίς να σημαίνει ότι αντιμάχομαι με κανέναν, χωρίς να σημαίνει ότι αντιπολιτεύομαι, ή μου αρέσει να γκρινιάζω, ή ότι δεν αναγνωρίζω την προσφορά της έκθεσης μέχρι τώρα και ότι δεν αναγνωρίζω την επιτυχία των μέχρι τώρα εκθέσεων, νομίζω ότι τώρα πια, βρίσκεται σε λάθος δρόμο.
Η λογική της Πανελλήνιας Έκθεσης, πραγματικά πολύ καλή σαν σκέψη, προσδίδει κύρος, δημοσιότητα και πολιτική ανάδειξη, δίνει όμως το δικαίωμα να σκέφτεται ο Κορίνθιος Επιχειρηματίας ότι ο στόχος του Επιμελητηρίου δεν είναι η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων.
Η προσπάθεια να έρθουν όσο πιο πολλές εταιρείες γίνεται, από ολόκληρη τη χώρα, θεωρώντας ότι αυτό δίνει κύρος στην έκθεση, είναι λάθος. Πώς στηρίζουμε τις Κορινθιακές Επιχειρήσεις – μέλη του Επιμελητηρίου μας, όταν στην έκθεση έρχεται ο επιχειρηματίας από τους άλλους Νομούς να πουλήσει στον Κορίνθιο καταναλωτή το λάδι του, το κρασί του, το μέλι, ή τα κουφώματα αλουμινίου και ότι άλλο;
Πρόσφατα, στην επίσκεψή μου στη φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης απογοητεύτηκα όταν είδα όλα σχεδόν τα περίπτερα να είναι γεμάτα με λουκούμια, καραμέλες, τυριά, γάλατα, σαλάμια, να σου προσφέρουν ένα δείγμα, μήπως και καταφέρουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους, για να καλύψουν τα έξοδα της συμμετοχής τους.
Είδα όλα τα προϊόντα, που στα Τηλεμάρκετινκ προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν πρέπει να πάμε στα καταστήματα να ψωνίσουμε, αλλά με ένα τηλεφώνημα μπορούν να έρθουν τα πάντα στο σπίτι μας, τις πιο πολλές φορές χωρίς φορολογικά παραστατικά.
Μια μεγάλη προσπάθεια να στεγαστεί το τηλεοπτικό και το υπαίθριο εμπόριο, δεν πρέπει να μας βρει συμπαραστάτες.
Η λογική της δωρεάν μεταφοράς από την Κόρινθο, έτσι ώστε να γεμίσει κόσμο η έκθεση ή η διοργάνωση δωρεάν συναυλίας, έτσι ώστε να μετρηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι που θα εισέλθουν στην έκθεση και να ανακοινωθεί στο τέλος ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών, ως απόδειξη της επιτυχίας της έκθεσης, δεν αγγίζουν την πλειονότητα των Κορίνθιων Επιχειρηματιών. Άλλο πράγμα είναι μια κοινωνική εκδήλωση, και άλλο πράγμα η στήριξη των Επιχειρήσεων - μελών μας, από τις δράσεις που έχει υποχρέωση να κάνει το Επιμελητήριο.
Η προσπάθεια ενημέρωσης και επιμόρφωσης των ανέργων είναι αξιόλογη και αξιέπαινη πράξη από όλους μας, δεν είναι αυτό που χρειάζονται οι επιχειρήσεις μας, όμως.
Δεν χρειάζεται λοιπόν, να αγωνιζόμαστε εμείς να φέρνουμε τους ανά την Ελλάδα ή τον κόσμο επιχειρηματίες να πουλήσουν στους Κορίνθιους καταναλωτές.
Επιβάλλεται να βοηθήσουμε τους Κορίνθιους Επιχειρηματίες – μέλη μας να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο μακριά γίνεται, για να πουλήσουν τα προϊόντα τους και φυσικά πρώτα να μπορούν να πουλήσουν και στον γείτονά τους, τον συγχωριανό τους, τον πατριώτη τους.
Μια μικρότερη σε έκταση έκθεση, θεματική ανά χρόνο, έχει ανάγκη ο τόπος μας. Τη μια φορά για παράδειγμα, μπορούμε να οργανώσουμε έκθεση για τα Κορινθιακά κρασιά, για το Κορινθιακό ελαιόλαδο, τις επιχειρήσεις που παράγουν και τυποποιούν κορινθιακά προϊόντα.
Μην ξεχνάμε ότι έχουμε ακόμα σοβαρές και αξιόλογες βιομηχανίες στο Νομό μας. Τι έχουμε κάνει γι’ αυτές, μέχρι τώρα;
Παράλληλα, η ευθύνη του Επιμελητηρίου είναι να φέρει τους Έλληνες και τους διεθνείς εμπόρους, χοντρεμπόρους, υπεύθυνους αγορών στα super-markets, εμπορικούς ακόλουθους άλλων χωρών, να γνωρίσουν τα Κορινθιακά προϊόντα και να γίνουν εμπορικές πράξεις πώλησης των δικών μας προϊόντων.
Χρειαζόμαστε να έρθει το χρήμα στην Κορινθία, για να στηριχθούν οι Κορινθιακές επιχειρήσεις, γιατί έτσι θα στηριχθεί και η κοινωνία, βρίσκοντας δουλειά οι Κορίνθιοι και στη συνέχεια καταναλώνοντας στα εμπορικά καταστήματα και στους χώρους αναψυχής του τόπου μας.
Πρώτα αφιερώνουμε χρόνο στην τοπική κοινωνία και μετά ασχολούμαστε να αυξήσουμε τους τουριστικούς επισκέπτες, που φυσικά θα έρθουν για λίγες μέρες. Μας ενδιαφέρει το «συνέχεια» και όχι μόνο το «για λίγο».
Με επίκεντρο τις Κορινθιακές επιχειρήσεις, μπορούμε να οργανώσουμε πολλές δράσεις στήριξής τους, να τιμήσουμε τον Κορίνθιο Επιχειρηματία, να τον καλέσουμε για να τον ακούσουμε και όχι να τον αγνοήσουμε, να καταγράψουμε τα προβλήματά του και να απαιτήσουμε από τους πολιτικούς να ξεφύγουν από τις δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνία και να παρέμβουν στο κράτος και να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μας.
Ένας είναι ο τρόπος για να τα καταφέρουμε, το να είμαστε όλοι μαζί και αυτό οι Κορίνθιοι επιχειρηματίες πρέπει να το κάνουμε πράξη.
Για να μην θεωρηθεί ότι λέω μόνο λόγια, δηλώνω ότι θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση της σημερινής Διοίκησης του Επιμελητηρίου και των Κορίνθιων επιχειρηματιών, απ’ όποια θέση και όποιο ρόλο, να ξεκινήσουμε αμέσως μετά τη λήξη της φετινής Έκθεσης τη συζήτηση για την οργάνωση της επόμενης, θεματικής πλέον έκθεσης, με επίκεντρο τη συμμετοχή όλων των Κορινθιακών επιχειρήσεων του κλάδου που θα επιλεγεί και με αγώνα, όλο το χρόνο, τη μεγαλύτερη συμμετοχή εμπορικών επισκεπτών στον τόπο μας.
Καλή επιτυχία και σε αυτή την έκθεση.
Ραψωματιώτης Δημήτρης
30-9-2014
Ένας κύκλος κλείνει φέτος με την οργάνωση της Έκθεσης «ΚΟΡΙΝΘΙΑ 2014», με αυτή τη λογική και φιλοσοφία.
Χωρίς να σημαίνει ότι αντιμάχομαι με κανέναν, χωρίς να σημαίνει ότι αντιπολιτεύομαι, ή μου αρέσει να γκρινιάζω, ή ότι δεν αναγνωρίζω την προσφορά της έκθεσης μέχρι τώρα και ότι δεν αναγνωρίζω την επιτυχία των μέχρι τώρα εκθέσεων, νομίζω ότι τώρα πια, βρίσκεται σε λάθος δρόμο.
Η λογική της Πανελλήνιας Έκθεσης, πραγματικά πολύ καλή σαν σκέψη, προσδίδει κύρος, δημοσιότητα και πολιτική ανάδειξη, δίνει όμως το δικαίωμα να σκέφτεται ο Κορίνθιος Επιχειρηματίας ότι ο στόχος του Επιμελητηρίου δεν είναι η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων.
Η προσπάθεια να έρθουν όσο πιο πολλές εταιρείες γίνεται, από ολόκληρη τη χώρα, θεωρώντας ότι αυτό δίνει κύρος στην έκθεση, είναι λάθος. Πώς στηρίζουμε τις Κορινθιακές Επιχειρήσεις – μέλη του Επιμελητηρίου μας, όταν στην έκθεση έρχεται ο επιχειρηματίας από τους άλλους Νομούς να πουλήσει στον Κορίνθιο καταναλωτή το λάδι του, το κρασί του, το μέλι, ή τα κουφώματα αλουμινίου και ότι άλλο;
Πρόσφατα, στην επίσκεψή μου στη φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης απογοητεύτηκα όταν είδα όλα σχεδόν τα περίπτερα να είναι γεμάτα με λουκούμια, καραμέλες, τυριά, γάλατα, σαλάμια, να σου προσφέρουν ένα δείγμα, μήπως και καταφέρουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους, για να καλύψουν τα έξοδα της συμμετοχής τους.
Είδα όλα τα προϊόντα, που στα Τηλεμάρκετινκ προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν πρέπει να πάμε στα καταστήματα να ψωνίσουμε, αλλά με ένα τηλεφώνημα μπορούν να έρθουν τα πάντα στο σπίτι μας, τις πιο πολλές φορές χωρίς φορολογικά παραστατικά.
Μια μεγάλη προσπάθεια να στεγαστεί το τηλεοπτικό και το υπαίθριο εμπόριο, δεν πρέπει να μας βρει συμπαραστάτες.
Η λογική της δωρεάν μεταφοράς από την Κόρινθο, έτσι ώστε να γεμίσει κόσμο η έκθεση ή η διοργάνωση δωρεάν συναυλίας, έτσι ώστε να μετρηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι που θα εισέλθουν στην έκθεση και να ανακοινωθεί στο τέλος ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών, ως απόδειξη της επιτυχίας της έκθεσης, δεν αγγίζουν την πλειονότητα των Κορίνθιων Επιχειρηματιών. Άλλο πράγμα είναι μια κοινωνική εκδήλωση, και άλλο πράγμα η στήριξη των Επιχειρήσεων - μελών μας, από τις δράσεις που έχει υποχρέωση να κάνει το Επιμελητήριο.
Η προσπάθεια ενημέρωσης και επιμόρφωσης των ανέργων είναι αξιόλογη και αξιέπαινη πράξη από όλους μας, δεν είναι αυτό που χρειάζονται οι επιχειρήσεις μας, όμως.
Δεν χρειάζεται λοιπόν, να αγωνιζόμαστε εμείς να φέρνουμε τους ανά την Ελλάδα ή τον κόσμο επιχειρηματίες να πουλήσουν στους Κορίνθιους καταναλωτές.
Επιβάλλεται να βοηθήσουμε τους Κορίνθιους Επιχειρηματίες – μέλη μας να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο μακριά γίνεται, για να πουλήσουν τα προϊόντα τους και φυσικά πρώτα να μπορούν να πουλήσουν και στον γείτονά τους, τον συγχωριανό τους, τον πατριώτη τους.
Μια μικρότερη σε έκταση έκθεση, θεματική ανά χρόνο, έχει ανάγκη ο τόπος μας. Τη μια φορά για παράδειγμα, μπορούμε να οργανώσουμε έκθεση για τα Κορινθιακά κρασιά, για το Κορινθιακό ελαιόλαδο, τις επιχειρήσεις που παράγουν και τυποποιούν κορινθιακά προϊόντα.
Μην ξεχνάμε ότι έχουμε ακόμα σοβαρές και αξιόλογες βιομηχανίες στο Νομό μας. Τι έχουμε κάνει γι’ αυτές, μέχρι τώρα;
Παράλληλα, η ευθύνη του Επιμελητηρίου είναι να φέρει τους Έλληνες και τους διεθνείς εμπόρους, χοντρεμπόρους, υπεύθυνους αγορών στα super-markets, εμπορικούς ακόλουθους άλλων χωρών, να γνωρίσουν τα Κορινθιακά προϊόντα και να γίνουν εμπορικές πράξεις πώλησης των δικών μας προϊόντων.
Χρειαζόμαστε να έρθει το χρήμα στην Κορινθία, για να στηριχθούν οι Κορινθιακές επιχειρήσεις, γιατί έτσι θα στηριχθεί και η κοινωνία, βρίσκοντας δουλειά οι Κορίνθιοι και στη συνέχεια καταναλώνοντας στα εμπορικά καταστήματα και στους χώρους αναψυχής του τόπου μας.
Πρώτα αφιερώνουμε χρόνο στην τοπική κοινωνία και μετά ασχολούμαστε να αυξήσουμε τους τουριστικούς επισκέπτες, που φυσικά θα έρθουν για λίγες μέρες. Μας ενδιαφέρει το «συνέχεια» και όχι μόνο το «για λίγο».
Με επίκεντρο τις Κορινθιακές επιχειρήσεις, μπορούμε να οργανώσουμε πολλές δράσεις στήριξής τους, να τιμήσουμε τον Κορίνθιο Επιχειρηματία, να τον καλέσουμε για να τον ακούσουμε και όχι να τον αγνοήσουμε, να καταγράψουμε τα προβλήματά του και να απαιτήσουμε από τους πολιτικούς να ξεφύγουν από τις δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνία και να παρέμβουν στο κράτος και να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μας.
Ένας είναι ο τρόπος για να τα καταφέρουμε, το να είμαστε όλοι μαζί και αυτό οι Κορίνθιοι επιχειρηματίες πρέπει να το κάνουμε πράξη.
Για να μην θεωρηθεί ότι λέω μόνο λόγια, δηλώνω ότι θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση της σημερινής Διοίκησης του Επιμελητηρίου και των Κορίνθιων επιχειρηματιών, απ’ όποια θέση και όποιο ρόλο, να ξεκινήσουμε αμέσως μετά τη λήξη της φετινής Έκθεσης τη συζήτηση για την οργάνωση της επόμενης, θεματικής πλέον έκθεσης, με επίκεντρο τη συμμετοχή όλων των Κορινθιακών επιχειρήσεων του κλάδου που θα επιλεγεί και με αγώνα, όλο το χρόνο, τη μεγαλύτερη συμμετοχή εμπορικών επισκεπτών στον τόπο μας.
Καλή επιτυχία και σε αυτή την έκθεση.
Ραψωματιώτης Δημήτρης
30-9-2014